Постинг
28.04.2018 22:38 -
Писателят Христо Нанев за богомилите
Автор: stoyan80
Категория: История
Прочетен: 3138 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 02.03 17:32
Прочетен: 3138 Коментари: 2 Гласове:
6
Последна промяна: 02.03 17:32
"...Христо Нанев говори за богомилите през погледа на големите български феномени Слава Севрюкова, Дядо Влайчо, Преподобна Стойна, а също така направи някои аналогии между богомилството и учението на Бялото Братство.
Кой е Боян Мага?
"Боян Мага" -картина от Лили Димкова
По думите на Христо Нанев, богомилството е феноменално явление и самите му основоположници също са феномени. Такъв е Боян Мага, такъв е и Поп Богомил. Боян Мага е най-известният човек в три империи - нормално би било да се запитаме - като е толкова известен, как е изглеждал? В нашия информационен век сме стигнали до извода, че образът, визията - това е всичко. Не е съхранена визията на Боян Мага. За нея има информация най-вече в легендите, а има ли легенда, има и зрънце истина.
Слава Севрюкова е направила възстановка на образа на Боян Мага. В своите пророчески видения тя го вижда като висок и красив, а най-интересното е, че преди да влезе в ясновидски транс, той се обвива в плащ от паунови пера. Пауновото перо е символ на царственост, както са лъвът и орелът. Но защо именно паун?
“Маг” означава мъдрец, знаещ, човек със свръхспособности. Боян Мага е можел да приема много форми, включително и на вълк. Тук Христо Нанев прави аналогия и цитира Тодор Маринчевски - биограф, писал за всемировия учител Беинса Дуно: “Петър Дънов опитоми най-силния вълк чрез много спорове, препирни, и го превърна в едно послушно куче, и това куче трябваше да пази Братството” - това е Любомир Лулчев.
Христо Нанев пресъздава разговор между Лулчев и цар Борис, съхранен в дневника на Лулчев. Царят се оплаквал, че му се паднал нетраен народ, също както плодовете ни са нетрайни. Любомир Лулчев защитил българския народ и казал: “А богомилите? Ние дадохме на света богомилите.” Тогава царят отвърнал: “Маята ни струва, ама тестото ни не струва."
Ако Боян Мага, който е с царствен сан, стои в основата на богомилството и отваря пътя му в дворцовите среди, то при Бялото Братство този, който отваря вратите към учението, е Любомир Лулчев. Любомир Лулчев е говорил на цар Борис доста за богомилите, но той не е бил готов.
Боян Мага е на кръстопътя на един род със сложна историческа съдба. Той е между двама светци - неговия дядо цар Борис и неговия брат, след време канонизиран - цар Петър. Неговият баща е великият цар Симеон. А неговият чичо е Владимир Расате - родоотстъпникът, низвергнатият от целия род. Но дали Владимир Расате е родоотстъпник или се е опитал да възстанови някои ценности и феноменални способности от прабългарите, на които ние сме носители? Дали самият Боян Мага не прави подобни проникновения чрез това, което е постигнал?
Богомилите и Бялото Братство
Според Христо Нанев, съществува информация, че част от богомилите се прераждат в Бялото Братство. Дядо Влайчо веднъж разговаря с една негова ятачка - Пенка Севкова, която го е укривала дълги години, и тя му казва: “Чичо Влайчо, защо когато дойдеш в нашия дом, пред душата ми светва, на сърцето ми е леко!” Тогава той й отговаря: “Ти не знаеш и не си виновна за това. Ти не можеш да знаеш, но аз знам - някога с тебе бяхме богомили. Някога нас ни преследваха и ние се криехме заедно. Затова ти е светло на душата. Ние отново се срещнахме, сега ти ме криеш отново.”
Лекторът дава и друг аналог за дядо Влайчо и Боян Боев - много добри приятели, и двамата от Бялото Братство. Боян Боев леко е накуцвал с единия крак и е попитал Влайчо защо. И той му казва: “Ние някога с тебе бяхме богомили. Когато дълго се криехме в една пещера, ни заловиха и ни подложиха на мъчения. Аз не успях да издържа, а ти издържа докрай. Ти сега носиш белега на тези рани. Но в този живот аз ще издържа докрай.” Отново има цикличност - Влайчо, някога преследван, в следващия си живот отново преследван, но този път издържа докрай.
Христо Нанев говори за Преподобна Стойна, за която се смята, че е богомилският апостол - жена с мъжко име Михаил Унгарец (или Макрина). Макрина е била убита в името на великата бяла идея. След време се ражда като Стойна. Тя ослепява, но дава толкова светлина в живота на нашите сънародници. Няма дарба, която да се даде даром - всичко се заслужава.
Слава Севрюкова за богомилството
Изследователят цитира спомени на акад. Антон Дончев относно Слава Севрюкова. Когато тя възкресява богомилските ритуали, академикът е очаквал тя да говори за страшните сцени - бесилките, изгорените хора. А той казва: “Тя виждаше едни много светли картини, едни красиви богомилски ритуали горе на Мадара в пещерите - необичайна картина, която бе грабваща, завладяваща…”
Слава Севрюкова вижда богомилството от светлата, магнетичната страна. Когато е имало подготовка за заснемане на българо-италианска филмова продукция за богомилите, са попитали Севрюкова как са изглеждали те. Тя отваря портал във времето и вижда богомили с кафяви раса, вързани с шнурче през кръста, но вижда и богомили с бели раса. Тези бели раса са от някаква груба тъкана материя, вероятно ленена, и парчетата плат са съшити подобно народна носия. Вместо шнурчета, имат широки бели колани от същата материя. В края на колана има разширение, което Слава Севрюкова изследва и казва, че в него богомилите са държали огнивото и праханта - нещо много важно за онази епоха.
За къщите на богомилите Севрюкова казва, че са били много скромни, измазани с опакото на грапата. Тя показва и как са рязали хляба - с острието към тялото. Това означава: “Аз осъзнавам какво натоварване поемам и какъв риск поемам с този нож, който може и мен да нареже” - осъзната мисия на българските богомили.
Богомилите и българските феномени
Според Христо Нанев връзката между богомилите и българските феномени е очевидна, защото последните са били преследвани също както богомилите. И едните, и другите са по своему феномени. И едните, и другите са безсребреници.
Много са интересни срещите между феномените, както и на богомилите. Те се обучават и обменяйки опит един с друг, те се издигат на все по-високо ниво. Така както Боян Мага и Поп Богомил са подготвяли богомилите, така и Петър Дънов подготвя членовете на Бялото Братство и най-големите български феномени - в тези редици е и Ванга.
Регресията като източник на информация
...В регресии Христо Нанев и колегите му са възстановявали и картини от богомили. В една такава регресия една жена разкрива външния облик на цар Калоян, за който също не е съхранена визия. Той е показан снажен, със сиво-сини очи, с много силен поглед, много силно въздействие. На въпроса “Как се отнасяше Калоян с богомилите?” жената в регресивен транс казва: “Той обичаше богомилите и те воюваха за него.”
Племенникът на Калоян - Борил - е слагал под ножа всички онези, които Калоян е подкрепял. От Борил започват големите преследвания.
Чрез регресия е потвърдено участието на богомилите в армията на Иван Асен II. "
/ Източник: Портал12 /
Кой е Боян Мага?
"Боян Мага" -картина от Лили Димкова
По думите на Христо Нанев, богомилството е феноменално явление и самите му основоположници също са феномени. Такъв е Боян Мага, такъв е и Поп Богомил. Боян Мага е най-известният човек в три империи - нормално би било да се запитаме - като е толкова известен, как е изглеждал? В нашия информационен век сме стигнали до извода, че образът, визията - това е всичко. Не е съхранена визията на Боян Мага. За нея има информация най-вече в легендите, а има ли легенда, има и зрънце истина.
Слава Севрюкова е направила възстановка на образа на Боян Мага. В своите пророчески видения тя го вижда като висок и красив, а най-интересното е, че преди да влезе в ясновидски транс, той се обвива в плащ от паунови пера. Пауновото перо е символ на царственост, както са лъвът и орелът. Но защо именно паун?
“Маг” означава мъдрец, знаещ, човек със свръхспособности. Боян Мага е можел да приема много форми, включително и на вълк. Тук Христо Нанев прави аналогия и цитира Тодор Маринчевски - биограф, писал за всемировия учител Беинса Дуно: “Петър Дънов опитоми най-силния вълк чрез много спорове, препирни, и го превърна в едно послушно куче, и това куче трябваше да пази Братството” - това е Любомир Лулчев.
Христо Нанев пресъздава разговор между Лулчев и цар Борис, съхранен в дневника на Лулчев. Царят се оплаквал, че му се паднал нетраен народ, също както плодовете ни са нетрайни. Любомир Лулчев защитил българския народ и казал: “А богомилите? Ние дадохме на света богомилите.” Тогава царят отвърнал: “Маята ни струва, ама тестото ни не струва."
Ако Боян Мага, който е с царствен сан, стои в основата на богомилството и отваря пътя му в дворцовите среди, то при Бялото Братство този, който отваря вратите към учението, е Любомир Лулчев. Любомир Лулчев е говорил на цар Борис доста за богомилите, но той не е бил готов.
Боян Мага е на кръстопътя на един род със сложна историческа съдба. Той е между двама светци - неговия дядо цар Борис и неговия брат, след време канонизиран - цар Петър. Неговият баща е великият цар Симеон. А неговият чичо е Владимир Расате - родоотстъпникът, низвергнатият от целия род. Но дали Владимир Расате е родоотстъпник или се е опитал да възстанови някои ценности и феноменални способности от прабългарите, на които ние сме носители? Дали самият Боян Мага не прави подобни проникновения чрез това, което е постигнал?
Богомилите и Бялото Братство
Според Христо Нанев, съществува информация, че част от богомилите се прераждат в Бялото Братство. Дядо Влайчо веднъж разговаря с една негова ятачка - Пенка Севкова, която го е укривала дълги години, и тя му казва: “Чичо Влайчо, защо когато дойдеш в нашия дом, пред душата ми светва, на сърцето ми е леко!” Тогава той й отговаря: “Ти не знаеш и не си виновна за това. Ти не можеш да знаеш, но аз знам - някога с тебе бяхме богомили. Някога нас ни преследваха и ние се криехме заедно. Затова ти е светло на душата. Ние отново се срещнахме, сега ти ме криеш отново.”
Лекторът дава и друг аналог за дядо Влайчо и Боян Боев - много добри приятели, и двамата от Бялото Братство. Боян Боев леко е накуцвал с единия крак и е попитал Влайчо защо. И той му казва: “Ние някога с тебе бяхме богомили. Когато дълго се криехме в една пещера, ни заловиха и ни подложиха на мъчения. Аз не успях да издържа, а ти издържа докрай. Ти сега носиш белега на тези рани. Но в този живот аз ще издържа докрай.” Отново има цикличност - Влайчо, някога преследван, в следващия си живот отново преследван, но този път издържа докрай.
Христо Нанев говори за Преподобна Стойна, за която се смята, че е богомилският апостол - жена с мъжко име Михаил Унгарец (или Макрина). Макрина е била убита в името на великата бяла идея. След време се ражда като Стойна. Тя ослепява, но дава толкова светлина в живота на нашите сънародници. Няма дарба, която да се даде даром - всичко се заслужава.
Слава Севрюкова за богомилството
Изследователят цитира спомени на акад. Антон Дончев относно Слава Севрюкова. Когато тя възкресява богомилските ритуали, академикът е очаквал тя да говори за страшните сцени - бесилките, изгорените хора. А той казва: “Тя виждаше едни много светли картини, едни красиви богомилски ритуали горе на Мадара в пещерите - необичайна картина, която бе грабваща, завладяваща…”
Слава Севрюкова вижда богомилството от светлата, магнетичната страна. Когато е имало подготовка за заснемане на българо-италианска филмова продукция за богомилите, са попитали Севрюкова как са изглеждали те. Тя отваря портал във времето и вижда богомили с кафяви раса, вързани с шнурче през кръста, но вижда и богомили с бели раса. Тези бели раса са от някаква груба тъкана материя, вероятно ленена, и парчетата плат са съшити подобно народна носия. Вместо шнурчета, имат широки бели колани от същата материя. В края на колана има разширение, което Слава Севрюкова изследва и казва, че в него богомилите са държали огнивото и праханта - нещо много важно за онази епоха.
За къщите на богомилите Севрюкова казва, че са били много скромни, измазани с опакото на грапата. Тя показва и как са рязали хляба - с острието към тялото. Това означава: “Аз осъзнавам какво натоварване поемам и какъв риск поемам с този нож, който може и мен да нареже” - осъзната мисия на българските богомили.
Богомилите и българските феномени
Според Христо Нанев връзката между богомилите и българските феномени е очевидна, защото последните са били преследвани също както богомилите. И едните, и другите са по своему феномени. И едните, и другите са безсребреници.
Много са интересни срещите между феномените, както и на богомилите. Те се обучават и обменяйки опит един с друг, те се издигат на все по-високо ниво. Така както Боян Мага и Поп Богомил са подготвяли богомилите, така и Петър Дънов подготвя членовете на Бялото Братство и най-големите български феномени - в тези редици е и Ванга.
Регресията като източник на информация
...В регресии Христо Нанев и колегите му са възстановявали и картини от богомили. В една такава регресия една жена разкрива външния облик на цар Калоян, за който също не е съхранена визия. Той е показан снажен, със сиво-сини очи, с много силен поглед, много силно въздействие. На въпроса “Как се отнасяше Калоян с богомилите?” жената в регресивен транс казва: “Той обичаше богомилите и те воюваха за него.”
Племенникът на Калоян - Борил - е слагал под ножа всички онези, които Калоян е подкрепял. От Борил започват големите преследвания.
Чрез регресия е потвърдено участието на богомилите в армията на Иван Асен II. "
/ Източник: Портал12 /
КАК СОЦИАЛИЗМЪТ УЧЕШЕ ХОРАТА ДА КРАДАТ
Изразявайте се открито пред тези ,който ...
Путин настоява Донецка област да бъде пр...
Изразявайте се открито пред тези ,който ...
Путин настоява Донецка област да бъде пр...
Следващ постинг
Предишен постинг
Искрени почитания за този постинг.
Дано тепърва си върнем спомените и истинската ниистория за богомилите и царете ни.
цитирайДано тепърва си върнем спомените и истинската ниистория за богомилите и царете ни.
Здравей, stoyan80. Моето мнение за богомилите е положително. Боян Мага е дал началото на учението, а поп Богомил го е разпространил. Боян Мага е имал знания. Друга фигура в богомилството е Василий Врач. Писал си за Михаил Унагарец, който е жена с мъжко име.
Поздрави!
цитирайПоздрави!